om meningsfulla tatueringar

0kommentarer

Johnny Depp är ju en vacker man med ganska många tatueringar. När jag läste citatet av honom på bilden nedan för första gången fastnade det direkt. Jag kände, wow, så vill jag också ha det. Ska man gadda in något evigt på kroppen kan det ju lika bra vara något som betyder nåt för en, något viktigt. En tatuering för varje viktig sak som händer i livet. På det sättet får ju varje tatuering en historia också.
 
Min första tatuering hamnade på axeln och säger Alis volat propriis (eller prEpriis eftersom tatueraren tydligen stavade fel... Dock lätt fixat, tack och lov.) Det är latin och betyder "Hon flyger med egna vingar". När jag gjorde den betydde den något för mig som jag ville uppnå, och nu känner jag att det äntligen är så det ligger till med mig, som jag skrev om i förra inlägget.
 
Jag har en till text-tatuering jag ska ha på kroppen inom en snar framtid. Den storyn får ni höra när den sitter på plats. Innan det ska jag ha gjort om & uppdaterat den första lite hos en pålitligare tatueringsstudio och lagt mitt stjärntecken på vristen. Det kommer ske nu på lördag faktiskt. Ser fram emot det!
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej