lite grann om att sluta med antidepressiva

4kommentarer

Nu kan jag äntligen skryta med att jag har gått ner 10 kg. Lite fundersam och besviken är jag dock att det inte är fler som kommenterar det. Men det kanske inte är en icebreaker heller direkt. Men jag lovar att det uppskattas att få höra!
 
En annan grej jag har gett mig in på är att sluta med min antidepressiva medicin. Med en läkares rekommendation har jag trappat ner i 2 veckor till halva dosen och nu är det första veckan jag är helt utan dem.
Det är också den här veckan jag har börjat känna utsättningssymptomerna. Värst är de så kallade brain zaps man vanligtvis utskänner av, också jag. Att förklara dessa är riktigt knepigt, för jag har aldrig upplevt något liknande. Lättast att beskriva hur de känns är att det går elstötar genom mitt huvud, gärna 3 i rad, zapzapzap. Händer lite nu som då, oftast framför TV/datorskärmar men också när jag gör allt annat än sover eller motionerar. När det är tyst runtom mig kan jag till och med höra dem. Inte i öronen, men i hvudet. Låter ganska psykopatiskt...
I torsdags hade jag väldigt jobbigt med dem men nu är det mera nåt jag har blivit van vid, det händer trots allt varannan minut ungefär. Det är inte behagligt på nåt sätt men jag hoppas att de går om småningom.
En annan mindre rolig symptom är att jag får väldigt lätt för att gråta. Jag kan få gråtattacker av precis vad som helst i hur opassande situationer som helst...
 
Så nu har jag två saker att se fram emot: 70 kg på vågen och att slippa dra i sig onödiga piller i framtiden! :)
 
 
 

4 kommentarer

Natta

19 May 2013 13:49

Heja heja Cecci! :)

Svar: Taack!! :)
donteverforgetme.blogg.se

Saragunmarie

19 May 2013 15:26

Vissa kanske int VÅGAR kommenter na eftersom di e rädd att du ska ta illa upp? Fö 10 kg syns garanterat, så folk har noo säkert lagt märke till e även fast di int sejr na :)

He måst jo kännas så otroligt bra, både me vikten & att du har fått slut me pillren. Jag o sejr HEJA HEJA!!! :) You rock!

Svar: Tack!! :)
donteverforgetme.blogg.se

Simone Widner

19 May 2013 17:08

Bra kämpat vännen! Laga edar ti hesa snaaart å shopp na kledär ;)

Svar: Tack! :) Joo he blir nou snart ti köp na liti minder storleikar :D
donteverforgetme.blogg.se

emmadilemma

19 May 2013 19:18

Friskt vågat hälften vunnit! ;) starkt kämpat cecil! Ja e stolt över dig dels för att ta dina tjurar vid hornen men också för att du öppet talar om det!
Låter läskit med brain zappingen :/ men hoppas o tror det avtar i framtiden. Att gråta e naturligt och jag ser det bara som att du har återfått rikedomen att känna. Känn det du känner, sätt en tanke på varför o låt det sen vandra vidare. Tänk dig känslorna som moln på himlen, de stannar aldrig utan driftar hela tiden vidare. Puss o kraam

Svar: Tusen tack Emma! :) <3
donteverforgetme.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej