att vara eller inte vara

2kommentarer

Min psykolog är en äldre herreman som verkligen kan sitt jobb. Efter inte ens en halvtimme hos honom första gången började han ta upp ämnet HSP - highly sensitive people. Han informerade mig om detta begrepp och sa åt mig att jag kunde ta och slå upp det på Internet när jag kommer hem. Han pekade inte finger och stämplade mig med denna "personlighet", han bara pratade om det men det var underförstått att han misstänker, eller vet, att jag är en HSP.
 
Jag slog upp det så fort jag blev ensam och fick där en beskrivning som stämde väl in på mig. Jag kan inte säga att jag är djupt/starkt/extra mycket HSP, men lagom antar jag.
Detta förklarar så mycket för mig. Frågor jag har haft men inte kunnat besvara. Orosmolnen skingrade sig småningom: Det är för att jag är jag. Jag är inte blyg, jag överreagerar inte osv. Jag är född med detta karaktärsdrag och det är varken en sjukdom eller störning. Och jag är inte ensam.
 
Nyfiken? Intresserad? Fundersam? Google is your friend.

2 kommentarer

Saragunmarie

31 Jul 2013 08:21

Allti skönt att få svar på sånt man läng grubblat & funderat över! :)

Svar: Absolut :)
donteverforgetme.blogg.se

Janica

31 Jul 2013 11:47

Tänk så läng du har behöva sök hjälp, å först nu får mera svar på frågona din. Blir säkert lättare att leva me måendet nu tå du böri första va he e frågan om :)

Svar: Ja hoppas he! Såläng ja it letär e begräns me :)
donteverforgetme.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej