everything will be okay

0kommentarer

Idag har jag haft en väldigt bra dag diet-mässigt. Egentligen första dagen under 9 dagar jag har mått bra, som jag förväntade mig efter att jag kommit i ketos. Skulle varje dag vara såhär vore det inget problem att banta ner sig några kilon!
 
Besöket hos coachen igår gjorde susen på det mentala planet. Min kropp hade ännu inte tagit itu med det ytliga kroppsfettet, men däremot med det inre! Känns bra att det verkligen förbättrar hälsan också. Förutom det har jag märkt att jag har fått mera färg i ansiktet, jag har varit väldigt blek och tråkig på senaste tiden. Det kan ju bara vara ett gott tecken!
Coachen lovade också att jag får äta gurka. Gissa vem som överlycklig genast köpte den största gurkan i butiken och njöt hela kvällen av att smaska på den? Att inte tugga på en vecka känns ganska lamt. Gurka var perfekt! Genast kändes detta lättare att genomföra.
 
En dag hörde jag att "såna där dieter är fusk". Hade jag tillåtit mig att brusa upp hade nog personen fått höra ett och annat. Förstår inte riktigt vad som kan anses som fusk med lågkaloridieter som Cambridge. Viktnedgången är snabb, det är självklart när kroppen får i sig runt 400 kalorier per dag. Men det är inte lätt.
För det första är själva fastan tung. Det är säkert individuellt men för mig är det verkligen jobbigt. Det är inte bara en gång jag har övervägt att ge upp. Dock börjar ju själva utmaningen när man börjar äta normalt tillbaka; då gäller det att hålla vikten. Det, mitt herrskap, är nog inte så lätt att man kan kalla det fusk...
 

Kommentera

Publiceras ej